Zvyšování návštěvnosti webu a s tím spojeného zisku je cílem každého podnikatele, ale také každého SEO experta. Aby mohl svou práci provádět skutečně dobře, potřebuje hodně zkušeností, neustálé sebevzdělávání a mnoho dovedností, které musí zvládat. SEO optimalizace pro vyhledávače profesionálně přivede na web spoustu nových lidí a při správném provedení je bude přivádět hodně dlouho.
Analýza celého projektu
Na začátku se samozřejmě jedná o vytvoření nového webu, anebo kompletní předělání toho stávajícího. Musí vědět, co chce klient, ale také dokázat dát dohromady všechny kroky, které budou potřeba k dosažení cíle. Analýza klíčových slov je na prvním místě, společně s upřesněním práce pro webdesignéry a návrhy pro efektivní linkbuilding.
Znalost persony
Cílová skupina potenciálních klientů je jedním z klíčových údajů, které musí mít každý marketingový odborník. Podle toho si vytvoří personu, které přizpůsobí celý obsah stránek. Hodně záleží na věku, pohlaví a odbornosti cílové skupiny, protože podle toho zvolí jazyk, tón komunikace i sociální sítě, na kterých bude publikovat příspěvky.
Struktura a obsah
Jedno souvisí s druhým. Úžasný článek, který nebude správně rozdělený do odstavců, zvýrazněno podstatné a nebudou jasně oddělené poutavé nadpisy, není to na nic. U strukturování jde hlavně o H1, H2 a další nadpisy, přívětivé URL adresy, meta popisky, ALT popisy obrázků apod. Články je vhodné psát na klíčová slova, která zjistíte analýzou a soustředit se na kvalitu.
Praxe a vzdělání
Titul jako takový není pro tuto práci nutný. Co byste naopak měli u copywritera či konzultanta sledovat, jsou certifikáty z kurzů, praxe a reference. V této oblasti je velmi důležité se neustále vzdělávat, číst knihy a dozvídat se nové trendy. Uvidíte-li, že se daná osoba nebo společnost neustále rozvíjí, je to dobrý signál. A dobré je také ověřit si, jak spokojení s ním byli ostatní.